1240S
آگوست 31, 2024
رزین های اکریلیک واکنش دهنده
جولای 23, 2024

رزین‌های یورتان اکریلات ترکیبات چندمنظوره‌ای هستند که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. خصوصیات این رزین‌ها ناشی از ترکیبی از خواص شیمیایی یورتان و اکریلات بوده که نتیجه آن پلیمری است که هم انعطاف‌پذیری و هم دوام را ارائه می‌دهد. فرآیند پخت این رزین ها شامل قرار دادن رزین در معرض نور ماوراء بنفش به همراه photoinitiator است که واکنش فوتوپلیمریزاسیون را آغاز می‌کند و منجر به سخت شدن سریع و تشکیل پوشش می‌شود

پوشش های ساخته شده از رزین‌های یورتان اکریلات تعادلی عالی بین انعطاف‌پذیری و سختی را فراهم می‌کنند که این ویژگی،‌ آن‌ها را برای کاربردهایی که نیاز به سختی و الاستیسیته دارند، مناسب می‌سازد. این پوشش ها مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی دارند که آن‌ها را برای استفاده در محیط‌های سخت ایده‌آل می‌سازد. پایداری بالایی که این رزین ها در برابر اشعه فرابنفش دارند از زرد شدن و تخریب آن‌ها در معرض نور خورشید جلوگیری می‌کند.

این رزین‌ها به سرعت تحت تابش نور فرابنفش پخت می‌شوند که بازدهی تولید را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. این فناوری به ویژه در کاربردهایی که نیاز به زمان پردازش سریع و مصرف انرژی کمتر برای تشکیل پوشش دارند، مانند پوشش‌های خودرویی، مدارهای الکترونیک چاپی و چاپ سه‌بعدی مفید و قابل استفاده است.

رزین‌های یورتان اکریلات به دلیل ویژگی‌هایی از جمله شفافیت، مقاومت بالا در برابر سایش، چسبندگی عالی، و قابلیت پخت سریع، به طور گسترده در تولید جوهرهای چاپ و وارنیش های روی سطوح (OPV) استفاده می‌شوند.


 

خواص اصلیخواص فیلمراهنمای مصرفموارد پیشنهادی مصرفشرایط نگهداریاطلاعات فنی

ظاهر مایع شفاف
نوع پلیمر یورتان اکریلات - پخت شونده با UV
حلال رقیق کننده فعال
رنگ Hazen (APHA) (ASTM D-1209) Gardner (ASTM D-1544) ۵۰≥
درصد جامد (ASTM D-1259) ۸۰±۱
گرانروی در(cP) 25°C (ASTM D-562) ۱۵۰۰ -۸۰۰
درصد NCO (ASTM D-5155)

• خواص مکانیکی و براقیت عالی • پایداری برونگاهی فوق العاده • مقاومت شیمیایی بسیار خوب
در ترکیب با شروع کننده نوری (photoinitiator) تحت تابش نور فرابنفش مصرف می شود.
اصلی ترین کاربرد این رزین تولید لاک های پوششی شفاف محافظ برای روی سطوح و لاک وارنیش روی چاپ (OPV) است.
در ظروف در بسته و پایین تر از دمای ۳۵ درجه سانتیگراد در محلی با تهویه مناسب حداکثر تا ۱۲ ماه نگهداری شود.
دانلود اطلاعات فنی محصول